Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Ny deadline för Inhouse

Publicerad: 18 Januari 2012, 07:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:36

Sista dag för att lämna in bidrag till kommunikationstävlingen Inhouse flyttas fram en vecka. "Det är en stor bredd bland bidragen", säger Joachim Berntzon, vd på Berntzon Bylund som samordnar tävlingen.


Ämnen i artikeln:

InhouseBerntzon Bylund

Tidigare var deadline för tävlingen, som anordnas av Arkitektkopia och Dagens Media, den 20 januari. Nu förlängs inlämningstiden en vecka till den 27 januari.

– Alla tävlingar brukar öppna upp några dagar extra när deadline redan har passerat. Vi tänkte att vi kan lika gärna göra det på en gång, så att alla vet om det, säger Joachim Berntzon, vd på Arkitektkopias reklambyrå Berntzon Bylund.

Det är andra gången som tävlingen genomförs. Syftet med Inhouse är att belöna det arbete som inhouseavdelningarna på svenska företag står bakom. Det blir allt vanligare med inhouseavdelningar, men när svensk reklam ska belönas så är det bara reklambyråernas arbete som lyfts fram.

Det ska tävlingen ändra på.

Totalt 80 företag lämnade in 145 bidrag förra året.

– Vi hoppas så klart på att slå förra årets siffror i år. Vi har marknadsfört tävlingen bredare och vi tycker också att vi lyckats etablera Inhouse, namnet har gjort sig känt, säger Joakim Rutgersson, marknadschef på Arkitektkopia.

Men än så länge är det för tidigt att sia om hur många bidrag som kommer in till tävlingen.

– Folk brukar utnyttja tiden fram till deadline. Men hittills har vi sett en stor bredd bland bidragen, med både stora företag som Ica och Svenska Spel, men även mindre företag. Vi har till exempel några kommuner som är med och tävlar, säger Joachim Berntzon.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

InhouseBerntzon Bylund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev