NWT vill ha printläsarna till webben

I nya kampanjen från NWT vill tidningen att morgonläsarna av print ska fortsätta konsumera ”Nyare nyheter” på webben under dagen.

NWT gör kampanjen ”Nyare Nyheter” för att locka print-läsare till webben. Konceptet har tagits fram tillsammans med reklambyrån Ord & Bild.

Peter Jansson Ling är vd och projektledare på Ord & Bild:

– Konceptet riktar sig främst till de som är flitiga läsare av papperstidningen. NWT har en ny plattform de vill visa upp och tanken är att den som läst papperstidningen på morgonen ska fortsätta konsumera färskare nyheter på webben under dagen, säger han till Dagens Media.

Hur ser kampanjen ut?

– Den går ut först och främst i egna kanaler, NWT har ju bra teckning i Värmland. Innehållet handlar om att det finns ett antal situationer där man tar fram telefonen i väntan på annat och att man då ska passa på att kolla in NWT.

Varför vill ni att de ka börja läsa på webben? Kan det bli ett problem att läsare lämnar print?

– Tittar man på NWT så ökar de sin upplaga i print och vi ser ingen fara med att de börjar läsa på webben, eftersom det handlar om ”nyare nyheter” än de i pappret.

Vilka är de största utmaningarna med att få läsare att använda NWT.se flitigare?

– De mest trogna pappersläsarna kommer nog vara svåra nå, men vi hoppas på att de som redan hänger på flera plattformar ska välja NWT oftare.

Publicerad 2015-03-25 11.48Uppdaterad 2016-03-18 08.07

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: