Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Nu tar fansen plats på matchtröjorna

Publicerad: 24 januari 2013, 08:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Fotbollslaget IFK Norrköping vill öka engagemanget hos sina fans. Nu tar supportrarnas ansikten plats på favoritlagets matchtröjor.


Sedan två år tillbaka arbetar fotbollsklubben IFK Norrköping med Jerhammar & Co Reklambyrå med visonen ”Folkets lag”. Som första svenska klubb låter man därför fansen synas med ansiktsbild i lagets tröjnummer.

Den som vill synas på matchtröjan får köpa en plats för 249 kronor via en nyutvecklad Facebook-app. Först till kvarn gäller då det bara finns runt 700 bildplatser på tröjorna.

Först ut att få fansens ansikten på ryggen är Martin Smedberg Dalence, och när hans tröjnummer är fyllt får fansen rösta via Facebook på vilken spelare som står på tur.

– På så vis involverar vi fansen via sociala medier och får igång en nätsnackis bland supportrarna där IFK:s varumärke står i centrum. Dessutom gör vi det på en prisnivå där alla har råd att delta, förklarar Magnus Hollwin, vd på Jerhammar & Co Reklambyrå, i ett pressmeddelande.

Kampanjen startade i måndags, den 21 januari.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.