Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nu relanseras Tele2 – vd:n lovar riva missnöjda kunders fakturor

Publicerad: 25 November 2014, 10:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

Här är filmen där Tele2:s vd Thomas Ekman berättar om företagets total makeover.


Ämnen i artikeln:

Tele2

Dagens Media har i flera artiklar berättat om Tele2:s stora omgörning – som innebär att bolaget slutar att låsa in kunder med bindingstider.

Alla abonnemang tas bort och ersätts med ett enda där kunden kan anpassa sina behov längs vägen.

Tele 2:s kommunikationsdirektör Pernilla Oldmark har tidigare berättat om förändringarna:

– Det här mer än bara en kampanj, det är ett positionsarbete där hela vår kommunikation görs om. Det blir en helt ny upplevelse som ska kännas i alla kanaler, oavsett om du möter oss i butiken, på hemsidan, i kundservice eller via fakturorna, sade hon till Dagens Media.

Tele2 har nu rullat ut sin kampanj för relanseringen av företaget. På en rad stora mediesajter syns annonser med budskapet "Vi börjar behandla företag som människor". På bilderna syns företagets karaktär "Fåret Frank" med människohänder.

Igår laddade Tele2 även upp en film på Youtube där Tele2:s vd Thomas Ekman berättar om förändringarna.

– Om du inte är nöjd river vi fakturan, säger han bland annat.

Tele2 har jobbat med designbyrån Kurppa Hosk, reklambyrån Forsman & Bodenfors, mediebyrån Mediacom, digitalbyrån Dear Friends och pr-byrån Spotlight.

Kampanjen går brett i både i tv-reklam, utomhus och online.

I samband med förändringen genomförs också en omorganisering där man för in företagsdelen, Tele2 business, i Tele2 så att det blir ett och samma varumärke.

LÄS OCKSÅ:

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tele2

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.