Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 15 Februari 2017, 12:46
Uppdaterad: 15 Februari 2017, 14:39
Skånemejerier satsar på VR. Foto: Skånemejerier
Skånemejerier satsar på Virtual Reality - som ett led i arbetet med djuromsorg.
I Skånemejeriers senaste kampanj kan den som vill göra ett virtuellt besök på en av mejeriets mjölkgårdar.
- Våra mjölkbönder sätter djuren i centrum och jobbar för att de ska ha det så bra som möjligt. Intresset för hur det går till på en modern mjölkgård är stort och därför vill nu bjuda in alla konsumenter att hälsa på. Virtual Reality som format ger oss den möjligheten, säger Armina Nilsson som är hållbarhetschef på Skånemejerier, i ett pressmeddelande.
I upplevelsen berättar bönderna Per och Maria om varför de valt ett liv med mjölkkor, och besökaren får även lära sig om det dagliga arbetet – både på gården och i närområdet. Filmen fungerar både med och utan så kallade VR-glasögon.
Det är mot bakgrund av konsumenters ökande intresset för mat och drycks ursprung, som Skånemejerier valt att satsa på VR. Det är även ett led i mejeriets aktiva arbete med djuromsorg.