Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nu är Siba-Fabian tillbaka i ny reklam

Publicerad: 26 Mars 2013, 05:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Eljätten Siba håller fast vid sitt kritiserade koncept och lanserar en ny reklamfilm med konceptet "Fabians värld".


Ämnen i artikeln:

Siba

Elektonikkedjan Sibas resultat för 2012 landade på -72 miljoner kronor – en förbättring gentemot året innan då förlusten var 107 miljoner kronor.

– Vi genomförde en del strategiska och kostsamma åtgärder som vi visste skulle påverka resultatet. En renodling av sortimentet och stängningen av några butiker gav upphov till engångskostnader, säger Sibas marknadschef Susanne Ehnbåge till dagensmedia.se.

Enligt henne har både försäljningsutvecklingen och resultatet utvecklats i positiv riktning. Omsättningen på jämförbara butiker ökade med 16 procent mellan september 2012 och februari 2013. Samtidigt har resultatförbättringen överstigit 50 procent.

– Vi kommer att fortsätta investera i system för att möta framtidens efterfrågan på användarvänlig och säker E-handel, samt god personlig service i butik och i kombination med lika låga priser i butik som på nätet, säger Susanne Ehnbåge och tillägger:

– Vi har en ljus och positiv tro på framtiden.

Dagensmedia.se har tidigare berättat om Sibas kritiserade reklamkoncept "Fabians värld" där vd:n Fabian Bengtsson berättar om kedjans produkter. Enligt Susanne Ehnbåge fyller kampanjen sitt syfte genom att nå ut till många till en relativt låg kostnad.

– Reklamkonceptet ”Fabians värld” växte fram med bakgrunden att vi ville nå ut med ett unikt manér som också lyfte fram Sibas varumärke och styrkor. Vi lyssnar löpande av vad konsumenterna tycker om oss och konceptet, och utvecklar det baserat på detta, vilket förhoppningsvis kommer synas i kommande filmer.

Igår släppte Siba ännu en film med Fabian Bengtsson i huvudrollen.

Se filmen här: <iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/XVhb-ErZfjk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Siba

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.