Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

NPP i stor kampanj - för sig själva

Publicerad: 8 September 2009, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:12

Efter att ha etablerat sig i Västerås och Uppsala vill NPP berätta för lokalbefolkningen att de kommit till stan.


Kampanjen som går utomhus och i print består av braskande och färgglada annonser som:

”Först till kvarn!! Spara pengar! Gör smarta reklaminvesteringar.”

Eller den Dressmann-influerade:

”Äntligen. Grattis Västerås. Nu har NPP Reklambyrå öppnat i stan.”

Kampanjen går i Västerås, en av de städer där NPP nyligen etablerat sig i. NPP finns för närvarande också i Uppsala, Örebro och Stockholm.

– Reklambyråer gör reklam för andra men glömmer ofta sig själva, nu vill vi föregå med gott exempel, säger Mattias Bodin, vd för NPP.

Men kampanjen ska också göra det lokala näringslivet uppmärksamt på att det är en ny spelare i stan.

– Det är ju så det fungerar i en landsortsstad, att man måste synas och vara en del av samhället. Care of Haus har ett grepp om den här marknaden och att köra utomhus kan nog få folk att hajja till och få upp ögonen för andra alternativ.

Kampanjen går initialt under den här veckan men det kan bli aktuellt att förlänga den, då NPP vill hålla uppmärksamheten på byrån fram till inflyttningsfesten den 24 september. Därefter följer byrån upp med event, dr och telemarketing för att bearbeta marknaden.

Hur mycket kommer kampanjen att kosta?

– Tja, det är svårt att säga. Eventet kommer kosta en hel del slantar men sedan har vi ju ganska bra rabatter på medieutrymmet. Det landar nog på mellan 100.000 och 200.000 kronor. 

En del byråer kämpar för sin överlevnad medan ni drar igång en fet kampanj, hur har ni råd?

– Det är ju som man säger, inga drakar lyfter i medvind, bara motvind. Sedan är vi rätt trygga i det vi gör och vart vi ska. Vi drabbades inte lika hårt som andra av konjunkturnedgången och känner nu att vinden har vänt beträffande efterfrågan.

Efter att kampanjen genomförts i Västerås ska en liknande kampanj genomföras i Uppsala.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.