Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Norwegian lyfter med Frank Andersson

Publicerad: 16 September 2013, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Frank Andersson och Mikael "Äpplet" Appelgren är affischnamn i Norwegians nya kampanj.


Kampanjen, som döpts till "Mästarnas Kamp" går både på tv, Youtube och på Facebook.

I reklamfilmerna ställs Frank Andersson och Mikael "Äpplet" Appelgren i en match mot ett av Norwegians flygplan.

– Deras motståndare har en matchvikt på dryga 70 000 kg och gratis wifi ombord så det blir en rejäl utmaning för de andra mästarna. Men det ska inte vara lätt att slå Sveriges bästa flygbolag, säger Norwegians marknadschef Sara Camursoy i ett pressmeddelande.

Kampanjen startar i dag. Se reklamfilmerna nedan.

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/gRKv0hQEQEA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/Tzoa6vGnkgY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

Kund Norwegian:

Sara Camursoy, Marknadschef

Sara Brännström, Marknadsprojektledare

Arbetsgrupp Garbergs:

Johan Van Der Schoot, copy

Sebastian Smedberg, ad

Beatrice Sztanska, formgivare

Lina Johanson, interaktiv designer

William Löthman, interaktiv designer

Marielle Lundqvist, Malin Andersson, produktionsledareAnna Frick, projektledare

Byråproducent: Colony

Produktionsbolag: It’s Showtime

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.