Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

North Kingdom fixar monster åt Vodafone

Användarna får slåss mot virtuella monster i North Kingdoms kampanj för tyska Vodafone.


Publicerad 2011-09-21 04:54
Uppdaterad 2015-12-06 14:57

Ämnen i artikeln:

North Kingdom

Dela artikeln:

Med hjälp av augmented reality har North Kingdom skapat en applikation, och en kampanjsajt, där användarna i en tävling ska fånga virtuella monster att ta med sig till närmaste Vodafone-butik, för att på få sätt vinna priser.

Enligt ett pressmeddelande ska monstren representera allt som hejdar användarna i vardagen. Syftet är att befästa Vodafones position som det snabbaste bredbandet i Tyskland.

– Kampanjen ska visa hur Vodafone möjliggör för människor att få ut det bästa av sina liv på ett roligt och engagerande sätt. Förutom att få folk runt om i Tyskland att ha roligt och tävla, så får vi dem också att besöka butikerna, vilket är fantastiskt, säger Florian Steps, digitalchef på Vodafone i tyskland, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.