Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Norskt får släpps löst i Stockholm

Publicerad: 24 Oktober 2012, 08:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Fåret "Metallica" har skickats ut på Stockholms gator som en del i en kampanj för den norska sportmärket Kari Traa.


För att öka kännedomen om det norska sportmärket Kari Traa i Sverige går företaget ut i en integrerad kampanj som går i sociala och traditionella medier samt som ett utomhusevent.

Kampanjen centreras kring tävlingen "Jakten på ullen", som går på Facebook, Kari Traas sajt samt i NRJ Morgon med Knappen och Hakim.

Jakten går ut på att hitta fåret "Metallica", som släpps fritt i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Den som hittar fåret "Metallica" uppmanas att ta en bild när hen poserar med fåret och sedan lägga upp bilden på Instagram med hashtagen jaktenpåullen.

Den som hittar "Metallica" kan vinna kläder från Kari Traa för 10 000 kronor samt konsertbiljetter till Swedish House Mafia.

"Metallica" befinner sig i Stockholm i dag och i morgon och sedan i Göteborg och Malmö.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Fieldworks.

Fåret har ledsagare och har hela tiden tillgång till mat och vatten.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.