Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Norsk olja på offensiv i Sverige

Publicerad: 27 April 2010, 11:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Norska Pikasol vill få svenskarna att göra som norrmännen – dricka fiskolja.


Norrmännen har redan hajat - men i Sverige får invånarna i sig för lite Omega-3, anser norska Pikasol. Därför rullar man nu ut en kampanj, signerad Trigger, för att öka medvetandet om Omega-3 och Pikasols fiskoljekapslar.

– I Norge har man sett ett tydligt samband mellan en Omega-3-rik kost och en god hälsa. Varje gång under 1900-talet som konsumtionen av Omega-3 sjönk av olika anledningar, steg antalet hjärt- och kärlsjukdomar, säger Triggers cd Marcus Hessel i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen visas i TV3, TV 6, TV4, TV4+ och TV4 Fakta. Den är producerad av Bobby.

Kampanjen går även i print och i apotek, hälsokostbutiker och dagligvaruhandeln.

Pikasols mediebyrå är OMD.

Arbetsgrupper

Arbetsgrupp Trigger Momentum:

CD: Marcus Hessel

Copy: Fredrik Malmborg

Ad-ass: Petter Lassbo & Daniel Ivelind

Projektledare: Thomas Andersson

Produktionsledare: Sandra Heaver

 

Arbetsgrupp Bobby

Regissör: Jeff Boyd

Producent: Richard Bunke

DoP: David Hellman

Lead VFX: Rikard Falk

Grading: Dado Valentic (MyTherapy U.K.)

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.