Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Norrlands Guld lanserar ölråd

Publicerad: 16 juni 2009, 07:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Vem tar nästa rundan? En fråga som ofta dyker upp på krogen, och som Norrlands Guld använder sig av i sin senaste kampanj.


I mars inleddes ett samarbete mellan Spendrups och den digitala byrån Digitas.

- Vi vill bli vassare på digitala medier, framför allt med varumärket Norrlands Guld, där vi har en något yngre målgrupp, berättade Erik Jarnsjö, marknadschef för öl på Spendrups.

Nu kommer den första kampanjen från byrån. I dag lanseras Norrlands Gulds Ölråd, en applikation för Iphone och Facebook som syftar till att bygga lojalitet och aktivera ölmärkets målgrupp. Med applikationen kan man rösta om vilken av sina kompisar som ska betala för nästa runda öl.

– Den stora utmaningen för Norrlands Guld är att öka favoritskapet bland yngre vuxna män över hela Sverige. Mycket har hänt i vår målgrupps beteende och vi behöver hitta smarta och relevanta sätt att finnas med i våra konsumenters tillvaro och på det sättet bygga varumärket, säger Henrik Åström, varumärkesansvarig för Norrlands Guld, i ett pressmeddelande.

Ölrådet är den första applikationen i en serie från Norrlands Guld. Digitas har också tagit fram en ny sajt till ölmärket.

 

Arbetsgrupp på Digitas

Björn Ehlert, kundansvarig/strateg,

Tobias Brandt, creative director,

Tobias Oscarsson, projektledare,

Niklas Falkman, planner,

Johan Hedenskog, art director,

Petri Määttä, webdesigner,

Erik Morin, media planner

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.