Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Norrlands Guld hyllar kall öl

Norrlands Guld lanserar ny reklamfilm där varumärket hyllar den kalla ölen – som bör drickas i gemenskap.


Publicerad 2013-04-16 14:17
Uppdaterad 2015-12-06 13:49

Ämnen i artikeln:

Spendrups

Dela artikeln:

– Kall, kul och kult har varit ledorden i vår kreativa process. Norrlands Guld handlar om att konsumera öl tillsammans. Reklamfilmen är vårt sätt att visualisera gemenskapen, säger Henrik Åström, marknadschef för öl på Spendrups, till Dagens Media.

Reklamfilmen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Planet of the Silver Ape, tidigare Apans Planet. Producent och regissör är Jesper Kouthoofd.

Filmen ska rulla på Facebook och Youtube samt i SBS TV:s och MTG TV:s kanalpaket.

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/ztofwuFfQWo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Frida Wickberg

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.