Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Norrlands Guld gör webb-tv-serie

Webb-tv-serien ”#shitvakall” blir nästa steg i Norrlands Gulds kommunikation, kan Dagens Media berätta.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Maj 2015, 13:42
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:02

Ämnen i artikeln:

Norrlands Guld

Ett flertal annonsörer har under de senaste åren satsat på att göra egna serier för tv eller webb-tv. Nu hakar även Spendrups ölmärke Norrlands Guld på trenden.

Istället för traditionella reklamfilmer lanserar Norrlands Guld nu en egen webb-tv-serie kallad ”#shitvakall”.

Den presenteras som en programserie om riktigt kall öl.

Tanken är att serien ska förstärka Norrlands Gulds mission: att få svenskarna att uppskatta kall öl.

Huvudrollen har karaktären ”Jon Holmlund” på ”Norrlands Guld Cold Tech”.

– Detta är lite av ett experiment. För oss är det viktigt att våga testa nya saker och inte bara gå på de säkra lösningarna som till exempel att köra vidare med klassiska reklamfilmer, säger Stefan Garvander, produktchef för Norrlands Guld och fortsätter:

– Vi ser att målgruppen och mediekonsumenterna flyttar till digitala kanaler och vi vill vara en del av den utvecklingen.

För att locka tittare till serien går en trailer som traditionell tv-reklam. Köpt närvaro på Youtube och Facebook ska även dra trafik till serien, som ska gå i 15-20 avsnitt under året.

Webb-tv-serien har premiär i dag, och senare under torsdagen kommer trailern att gå i köpta tv-kanaler.

SE DET FÖRSTA AVSNITTET HÄR:

Arbetsgrupp

Spendrups:

Henrik Åström

Stefan Garvander

Byrå:

Stefan Öström, Planet of the Silver Ape

Peter Fjäll, Frilans

Emil Oldberg, Frilans

Produktionsbolag:

Mag5

Pr/digital närvaro:

FLB Europa

Mediebyrå:

Starcom

Ämnen i artikeln:

Norrlands Guld

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.