Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Norrlands Guld är årets annonsör

Publicerad: 15 Maj 2013, 13:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Spendrups ölvarumärke Norrlands Guld är årets annonsör.


Ämnen i artikeln:

SpendrupsStockholm Media Week

Det var under Stockholm Media Week som Norrlands Guld fick ta emot utmärkelsen. För att vinna ska annonsören bland annat ha ”använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget”.

Motiveringen till vinsten lyder:

”Med stor insikt i målgruppen har man på ett innovativt sätt lyckats återföda konceptet med en kombination av innehåll och medieval. Skickligt guidat via de kontaktpunkter där målgruppen finns och med tydlig känsla för exakt det som appellerar på dem. Att våga vara sig själva och att ha modet att välja när det behövs är den stora styrkan.”

De övriga nominerade var McDonalds, Samsung, Tele2 och Visit Sweden.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.