Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Norrköping ställer in sajtpremiär

Publicerad: 22 April 2014, 07:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Efter dödsskjutningarna senareläggs premiären av stadens digitala satsning, som byråerna Ariom och Identx arbetat med.


Idag klockan 14.00 skulle kommunikationsavdelningen vid Norrköpings kommun hålla presskonferens för att presentera den nya digitala satsningen #iNorrköping.

Men med anledning av att två personer sköts till döds under natten till idag ställs lansering in.

– Främst av tidsbrist här på kommunen. Vi har annat att göra kommunikationsmässigt. Det är skolelever som fått sina föräldrar mördade. Vi kände att läget inte var det optimala för att kommunicera trevliga nyheter, säger Ulf Mossberg, pressansvarig vid Norrköpings kommun till Dagens Media.

Totalt arbetar åtta personer vid kommunens kommunikationsavdelning.

Den nya sajten är en del av satsningen Let's create Norrköping.

– Det är vår varumärkesplattform, men den har haft svårt att landa hos gemene man. Det handlar om att känna sig delaktig i norrköping – känna att man får vara med och skapa bilden av Norrköping.

Det är ännu oklart när lanseringen kommer att presenteras. Utöver den egna kommunikationsavdelning har två byråer hjälpt till i arbetet, efter upphandling i höstas.

För de stragetigiska bitarna har kommunen samarbetat med Identx från Linköping. Reklambyrån Ariom, med kontor i Linköping och Norrköping, har arbetat med det konceptuella, säger Tina Vennerholm vid Norrköpings kommun till Dagens Media.

– Det är Ariom som satt upp den wepplats som skulle lanseras idag. Sajten finns redan, men vi går alltså inte ut med kampanjen idag, säger hon.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.