Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Norge pausar reklamen

Publicerad: 28 Juli 2011, 06:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Terrordåden har skakat hela Norge, inklusive reklambranschen. Nu rapporterar den norska branschtidningen Kampanje att 30-40 miljoner norska kronor satts på vänt.


Ämnen i artikeln:

UtøyaOslo

Efter flera reklamfria dagar och mindre reklamtryck än vanligt har medierna förlorat 30-40 miljoner kronor i intäkter.

Orsaken är de norska terrordåden, som skakat landet i dess grundvalar.

Enligt Arne-Inge Christophersen, vd på norska Clear Channel är det dock fullt möjligt för medierna att ta igen de förlorade intäkterna.

– De kommer ta igen huvuddelen, säger han till tidningen Finansavisen.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

UtøyaOslo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.