Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Norge kör Facebook-kampanj

Publicerad: 11 Maj 2011, 10:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Visit Norway drar igång kampanjen ”Upplevelser i Norge” på Facebook.


Bakom kampanjen står Guava. Den görs i samarbete med Hurtigruten, Widerøe, Nordnorsk Reisliv, Trøndelag Reiseliv och Fjord Norge.

Facebookkampanjen består av annonsering och en spelapplikation med namnet ”Slaget om Norge” där den tävlande reser virtuellt mellan Bergen och Kirkenes och på snabbast tid ska svara på fem frågor om Norge. I vinstlistan ligger bland annat resor med Hurtigruten och Widerøes flygluffarbiljett Norge Runt.

– Kampanjens syfte är att på ett underhållande sätt nå ut till nya och befintliga konsumentgrupper. Sociala medier blir en allt viktigare del i vår kommunikation och vår förhoppning är att så många som möjligt kommer att delta i ”Slaget om Norge” och sprider det vidare till sina vänner, säger marknadschefen Robert Nygårdhs i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska även rulla i print, radio, tv och online.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.