Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Nordsamiskt reklamkoncept från Viaplay

Publicerad: 16 januari 2015, 09:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:16

Viaplay lyfter sitt svenska ursprung med ett nytt reklamkoncept kring en nordsamisk familj.


Ämnen i artikeln:

ViaplayHonesty

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Viaplays nya kommunikationsplattform "Everyone Happy" lanseras nästa vecka tillsammans med tre filmer som utspelar sig norr om Polcirkeln.

Målet med det nya reklamkonceptet är att visa att man till skillnad från konkurrenter som Netflix och HBO härstammar från Norden.

– Viaplay är de enda som framgångsrikt ger de amerikanska streamingtjänsterna konkurrens. I dag är vi stolta att förtydliga vårt nordiska ursprung och vår identitet genom att ta med dig till en magisk miljö för att stifta bekantskap med den varma familjen Stálka, säger Viaplays vd Rikard Steiber i ett pressmeddelande.

Reklambyrån Honesty ligger bakom det nya konceptet.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

ViaplayHonesty

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev