Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Nordicbet omfamnar förlusten

Publicerad: 25 Maj 2016, 08:02
Uppdaterad: 25 Maj 2016, 08:12

Lagom till EM har Nordicbet och Masscreation tillsammans skapat kampanjen "Kära förlust".


Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanj

I sin senaste kampanj "Kära förlust" tackar Nordicbet förlusten för att den finns. Man får som tittare se de stora matcherna kontra de mindre lokala matcherna i kampanjfilmen.

Det är upplevelsen av alla svidande förluster som gör att vi älskar att vinna och i vändningen från förlust till vinst ligger någonting väldigt starkt och positivt som vi vill knyta an till emotionellt, säger Magnus Linder, globala brand manager på Nordicbet i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

– NordicBet är det enda spelbolaget i Sverige som erbjuder odds ända ner till division 5 och vi vill med den nya kampanjen också tydliggöra den positionen och vår passion för sport på alla nivåer.

Kampanjen är skapad i samarbete med Masscreation.

Kampanjens arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Magnus Linder, Global Brand Manager på NordicBet. 

Reklambyrå: Masscreation.

Produktionsbolag: Giants & Toys.

Regissör: Robert Nylund.

Producent: Carl Linder.

Ebba Elfstrand


Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev