Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Nordicbet omfamnar förlusten

Lagom till EM har Nordicbet och Masscreation tillsammans skapat kampanjen "Kära förlust".

Ebba Elfstrand


Publicerad: 25 Maj 2016, 08:02
Uppdaterad: 25 Maj 2016, 08:12

Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanj

I sin senaste kampanj "Kära förlust" tackar Nordicbet förlusten för att den finns. Man får som tittare se de stora matcherna kontra de mindre lokala matcherna i kampanjfilmen.

Det är upplevelsen av alla svidande förluster som gör att vi älskar att vinna och i vändningen från förlust till vinst ligger någonting väldigt starkt och positivt som vi vill knyta an till emotionellt, säger Magnus Linder, globala brand manager på Nordicbet i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

– NordicBet är det enda spelbolaget i Sverige som erbjuder odds ända ner till division 5 och vi vill med den nya kampanjen också tydliggöra den positionen och vår passion för sport på alla nivåer.

Kampanjen är skapad i samarbete med Masscreation.

Kampanjens arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Magnus Linder, Global Brand Manager på NordicBet. 

Reklambyrå: Masscreation.

Produktionsbolag: Giants & Toys.

Regissör: Robert Nylund.

Producent: Carl Linder.

Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.