Kampanjer
Nordea i copytung kampanj
Publicerad: 21 september 2017, 11:32
Uppdaterad: 4 oktober 2017, 06:19
Bild 1/3 Utomhuskampanj för tjänsten Rådgivning online av McCann Stockholm.
”Snacka bolån i kanintofflor”. Så lyder ett av budskapen i Nordeas nya utomhuskampanj.
Nordeas flytt av huvudkontoret till Finland, och den massiva kritik som beslutet resulterat i, får inte banken att dra ner på kampanjtakten.
Nu låter man kanintofflor, pyjamas och mjukisbyxor symbolisera nyttan med Nordeas tjänst Rådgivning online.
Bakom kampanjen står McCann Stockholm.
Den copytunga kampanjen syns framför allt utomhus, på både analoga och digitala skyltar, samt online och i sociala medier.
– Att erbjuda rådgivning online är ett sätt för oss att hjälpa både våra privat- och företagskunder att få vardagen att gå ihop. Med kampanjen vill vi förmedla den utökade tillgängligheten tjänsten ger våra kunder, som nu kan träffa en rådgivare när och där det passar bäst, som exempelvis hemma. Kanintofflorna är en perfekt symbol för hemmets lugna vrå, eftersom det inte är så noga med vad man har på sig framför datorn, säger Per Backmann, marknadschef på Nordea, i ett pressmeddelande.
Nordeas mediebyrå är PHD.
Arbetsgrupp McCann Stockholm
Copywriter: Marcus Sjöberg
Art Director: Dan Fredrikson
Designer: Lena Danroth
Designer: Tobias Vermehren
Account Director: Johan Crafoord
Account Manager: Melina Svéd
Strategic Director: Carl-Johan Schultz