Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Nordea i copytung kampanj

”Snacka bolån i kanintofflor”. Så lyder ett av budskapen i Nordeas nya utomhuskampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 21 September 2017, 11:32
Uppdaterad: 04 Oktober 2017, 06:19

Ämnen i artikeln:

NordeaMcCann

Bild 1/3  Utomhuskampanj för tjänsten Rådgivning online av McCann Stockholm.

Nordeas flytt av huvudkontoret till Finland, och den massiva kritik som beslutet resulterat i, får inte banken att dra ner på kampanjtakten.

Nu låter man kanintofflor, pyjamas och mjukisbyxor symbolisera nyttan med Nordeas tjänst Rådgivning online.

Bakom kampanjen står McCann Stockholm.

Den copytunga kampanjen syns framför allt utomhus, på både analoga och digitala skyltar, samt online och i sociala medier.

– Att erbjuda rådgivning online är ett sätt för oss att hjälpa både våra privat- och företagskunder att få vardagen att gå ihop. Med kampanjen vill vi förmedla den utökade tillgängligheten tjänsten ger våra kunder, som nu kan träffa en rådgivare när och där det passar bäst, som exempelvis hemma. Kanintofflorna är en perfekt symbol för hemmets lugna vrå, eftersom det inte är så noga med vad man har på sig framför datorn, säger Per Backmann, marknadschef på Nordea, i ett pressmeddelande.

Nordeas mediebyrå är PHD.

Arbetsgrupp McCann Stockholm

Copywriter: Marcus Sjöberg

Art Director: Dan Fredrikson

Designer: Lena Danroth

Designer: Tobias Vermehren

Account Director: Johan Crafoord

Account Manager: Melina Svéd

Strategic Director: Carl-Johan Schultz

Ämnen i artikeln:

NordeaMcCann

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.