Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 27 oktober 2021, 07:45
Foto: Trygghansa
Nu presenteras de nominerade I kategorin ”årets kampanj” i Stockholm media award. Åtta kampanjer tävlar nu om att vinna. ”Listan på nominerade kampanjer innehåller många goda och inspirerande exempel på både strategiskt och kreativt arbete”, säger Lisa Palm Danielsson, juryordförande Stockholm media award.
”Årets kampanj” är ett av de tyngsta priserna som delas ut på Stockholm media week och belönar annonsör och byrån de utvecklat kampanjen med för ett ”insiktsfullt, disciplinoberoende och kreativt anslag”. Enligt Stockholm media award ska kampanjen vara genomtänkt och effektiv och mediestrategin ska tydligt ha påverkat utfallet positivt.
Juryn har i år valt att nominera åtta bidrag till priset.
– Av dessa åtta kommer en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare att utses. Listan på nominerade kampanjer innehåller många goda och inspirerande exempel på både strategiskt och kreativt arbete, säger Lisa Palm Danielsson, juryordförande Stockholm media award.
Annonsör/ Kampanjnamn: Barnfonden / Om Kambodjas översvämningar kom hit
Tävlingsbidrag insänt av: Ocean Outdoor
Annonsör/ Kampanjnamn: Burger King / Moldy Whopper
Tävlingsbidrag insänt av: Dentsu X
Annonsör/ Kampanjnamn: KIA / Ljudet av förändring - Förlansering av Sorento Plug-In Hybrid
Tävlingsbidrag insänt av: Bizkit Havas
Annonsör/ Kampanjnamn: Lärarförbundet / Allt börjar med bra lärare
Tävlingsbidrag insänt av: Scream
Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald's / Data hubb ger krubb på stubb
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald's / Gratis kaffe
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Annonsör/ Kampanjnamn: TryggHansa / Badläge
Tävlingsbidrag insänt av: PHD
Annonsör/ Kampanjnamn: Vattenfall / What's happening
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
LÄS MER: De tävlar om att bli Årets Säljorganisation 2021
LÄS MER: De kan bli Årets Annonsör 2021