Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Nominerade till ”årets kampanj” i Stockholm media award avslöjas

Publicerad: 27 oktober 2021, 07:45

Foto: Trygghansa

Nu presenteras de nominerade I kategorin ”årets kampanj” i Stockholm media award. Åtta kampanjer tävlar nu om att vinna. ”Listan på nominerade kampanjer innehåller många goda och inspirerande exempel på både strategiskt och kreativt arbete”, säger Lisa Palm Danielsson, juryordförande Stockholm media award.


Ämnen i artikeln:

KampanjStockholm Media Award

”Årets kampanj” är ett av de tyngsta priserna som delas ut på Stockholm media week och belönar annonsör och byrån de utvecklat kampanjen med för ett ”insiktsfullt, disciplinoberoende och kreativt anslag”. Enligt Stockholm media award ska kampanjen vara genomtänkt och effektiv och mediestrategin ska tydligt ha påverkat utfallet positivt.

”Inspirerande exempel”

Juryn har i år valt att nominera åtta bidrag till priset. 

– Av dessa åtta kommer en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare att utses. Listan på nominerade kampanjer innehåller många goda och inspirerande exempel på både strategiskt och kreativt arbete, säger Lisa Palm Danielsson, juryordförande Stockholm media award.

 

Nominerade i kategorin årets kampanj:

Annonsör/ Kampanjnamn: Barnfonden / Om Kambodjas översvämningar kom hit

Tävlingsbidrag insänt av: Ocean Outdoor

 

Annonsör/ Kampanjnamn: Burger King / Moldy Whopper

Tävlingsbidrag insänt av: Dentsu X

 

Annonsör/ Kampanjnamn: KIA / Ljudet av förändring - Förlansering av Sorento Plug-In Hybrid

Tävlingsbidrag insänt av: Bizkit Havas

 

Annonsör/ Kampanjnamn: Lärarförbundet / Allt börjar med bra lärare

Tävlingsbidrag insänt av: Scream

 

Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald's / Data hubb ger krubb på stubb

Tävlingsbidrag insänt av: OMD

 

Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald's / Gratis kaffe

Tävlingsbidrag insänt av: OMD

 

Annonsör/ Kampanjnamn: TryggHansa / Badläge

Tävlingsbidrag insänt av: PHD

 

Annonsör/ Kampanjnamn: Vattenfall / What's happening

Tävlingsbidrag insänt av: OMD

LÄS MER: De tävlar om att bli Årets Säljorganisation 2021 

LÄS MER: De kan bli Årets Annonsör 2021 

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.