Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Nöjesguiden flyttar till Malmen

Publicerad: 24 september 2012, 07:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

UPPDATERAD. Nöjesguiden flyttar till Scandic Malmen, där hela redaktionen ska jobba i ett specialbyggt konferensrum. Upplägget sponsras av Ikea som står för all inredning.

Ämnen i artikeln:

NöjesguidenFuturniture

DT

Dante Thomsen


Det är i samband med att Nöjesguiden firar 30 år som tidningen i höst flyttar till hotell Scandic Malmen på Södermalm i Stockholm.

Det specialbyggda konferensrummet har byggts upp som en lägenhet och ska spegla boendesituationen för Stockholms unga.

– Vi råkade veta att den här möjligheten fanns och kontaktade hotellet. Det här rummet ligger lite speciellt och är vägg i vägg med Lilla Hotellbaren så det är inte knäpptyst direkt, säger Nöjesguidens webbchef Pelle Tamleht.

All inredning har levererats av Ikea.

– Kravet från Malmen var att rummet skulle gå att återställa så då ringde vi helt enkelt Ikea för att kolla om de möjligtvis var intresserade av att ställa upp. Det som är lite roligt är att de inte gjort något liknande tidigare.

Flyttlasset går den 20 september och i de nya lokalerna kommer Nöjesguiden bland annat att anordna förfester, middagar och marknadsdagar.

Bakom konceptet står reklambyrån Futurniture. Att byrån valde just Scandic Malmen beror på att hotellet tidigare genomfört flera liknande kampanjer och samarbeten.

– Vi har hundra events om året som vi alltid anordnar på olika ställen. Nu får vi vårt eget ställe under hela hösten och det ger oss chansen att kunna jobba lite mer långsiktigt med events. Tanken är att vi ska ha grejer två till tre gånger i veckan och det är inget vi kan ha gjort tidigare.

Konferensrummet kommer också att innehålla en studio där tidningen ska spela in webb-tv och podcasts.

– Det är roligare att titta på webb-tv som är inspelad där det rör sig folk än med ett gäng säljare som bakgrund. Det tar oss närmare läsarna om man ska säga något klyschigt.

I takt med att Nöjesguiden släpper nya nummer ska konferensrummet målas om för att matcha tidningen. Dessutom ska rummet användas i samband med lanseringen av Nöjesguidens webbshop.

– Tanken är att det ska bli ett showroom för vår webbshop. Det blir sjukt meta. Sen ska man inte underskatta möjligheten för redaktionen att sitta där. Det blir en kreativ yta. Det är också skönt att få byta stadsdel.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev