Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

NK startar våren med blommor

Orkidéer, köttätande växter och ett orangeri. Det är några av sakerna som NK:s besökare i Göteborg kommer att mötas av under våren.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Februari 2015, 08:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:12

Ämnen i artikeln:

NKGarbergs

Botaniska Trädgården ska gästspela på NK Göteborg från 5 mars till mitten av april. Det är en uppföljning av fjolårets vårkampanj då NK använde körsbärsblomning i kampanjerna i både Stockholm och Göteborg.

– Vi vill att NK ska vara en levande scen och det kan inte bli mer levande än såhär, säger Karin Svensson, reklam-, profil- och kampanjansvarig på NK, i ett pressmeddelande.

Trots att förra årets kampanj, enligt NK, blev en försäljningssuccé kommer alltså Botaniska Trädgårdens gästspel endast vara i Göteborg i år.

– Det finns lite olika förutsättningar och olika behov för de båda varuhusen. Därför provar vi nu att göra kommunikationen mer lokal och har en ny satsning på utomhusmedia i Göteborg, säger Karin Svensson.

Förutom varuhusmaterial ska kampanjen också bestå av bland annat filmer i digitala medier, annonser i dagspress och installationer.

Bortsett från NK och Botaniska Trädgården är också reklambyrån Garbergs och produktionsbolaget Miine inblandade i kampanjen.

Ämnen i artikeln:

NKGarbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.