NK startar våren med blommor

Orkidéer, köttätande växter och ett orangeri. Det är några av sakerna som NK:s besökare i Göteborg kommer att mötas av under våren.

Botaniska Trädgården ska gästspela på NK Göteborg från 5 mars till mitten av april. Det är en uppföljning av fjolårets vårkampanj då NK använde körsbärsblomning i kampanjerna i både Stockholm och Göteborg.

– Vi vill att NK ska vara en levande scen och det kan inte bli mer levande än såhär, säger Karin Svensson, reklam-, profil- och kampanjansvarig på NK, i ett pressmeddelande.

Trots att förra årets kampanj, enligt NK, blev en försäljningssuccé kommer alltså Botaniska Trädgårdens gästspel endast vara i Göteborg i år.

– Det finns lite olika förutsättningar och olika behov för de båda varuhusen. Därför provar vi nu att göra kommunikationen mer lokal och har en ny satsning på utomhusmedia i Göteborg, säger Karin Svensson.

Förutom varuhusmaterial ska kampanjen också bestå av bland annat filmer i digitala medier, annonser i dagspress och installationer.

Bortsett från NK och Botaniska Trädgården är också reklambyrån Garbergs och produktionsbolaget Miine inblandade i kampanjen.

Publicerad 2015-02-25 08.30Uppdaterad 2015-12-06 12.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: