Nivea låter brösthår komma till liv i ny kampanj

2018-03-07 07:30  

Nivea lanserar kampanj där tatueringar och brösthår "berättar korta historier".

För att marknadsföra sina rakningsprodukter i Norden har Nivea valt att väcka mäns brösthår till liv i sin senaste kampanj.

Kampanjen går under namnet "Konsten att raka kroppen" och är framtagen tillsammans med byrån FCB Fältman & Malmén.

Kampanjen riktar sig till män och åldrarna 18-40 år och bygger på insikterna om att en majoritet av männen i Sverige avlägsnar kroppsbehåring samt är tatuerade.

I reklamklippen får tittaren därför se både tatueringar och brösthår bildade olika figurer. "I kampanjen används torson som kanvas för att berätta korta historier där bland annat brösthår interagerar med tatueringar", lyder kampanjbeskrivningen.

– Vårt nordiska koncept känns modernt, fräscht och lättsamt. Vi ser med spänning fram emot responsen, säger Josefine Lundh Wästergård, marknadschef personal care på Beiersdorf, i ett pressmeddelande.

Se kampanjfilmerna här:

Credlista:

Arbetsgrupp FCB Fältman & Malmén

Magnus Fältman, creative director
Ellen Ström, art director
Viktor Olsson, copywriter
Alexander Hedström, Andreas Ekedahl och Ellinor Sahlström, designer
Andreas Szegö, director motion graphics
Johanna Byström, Nordic account director
Alexandra Jaccopucci, account manager

Produktionsbolag: Brikk, Bsmart och TWOFATBOYS

Nivea Men, Beiersdorf

Bernd Wewer, head of marketing Nordics
Josefine Lundh Wästergård, marketing manager personal care
Karin Nordberg, brand manager Nivea men & shower - Nordics, Sweden and Norway

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt