Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Nivea låter brösthår komma till liv i ny kampanj

Nivea lanserar kampanj där tatueringar och brösthår "berättar korta historier".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Mars 2018, 06:30
Uppdaterad: 07 Mars 2018, 10:22

Ämnen i artikeln:

NiveaKampanj

För att marknadsföra sina rakningsprodukter i Norden har Nivea valt att väcka mäns brösthår till liv i sin senaste kampanj.

Kampanjen går under namnet "Konsten att raka kroppen" och är framtagen tillsammans med byrån FCB Fältman & Malmén.

Kampanjen riktar sig till män och åldrarna 18-40 år och bygger på insikterna om att en majoritet av männen i Sverige avlägsnar kroppsbehåring samt är tatuerade.

I reklamklippen får tittaren därför se både tatueringar och brösthår bildade olika figurer. "I kampanjen används torson som kanvas för att berätta korta historier där bland annat brösthår interagerar med tatueringar", lyder kampanjbeskrivningen.

– Vårt nordiska koncept känns modernt, fräscht och lättsamt. Vi ser med spänning fram emot responsen, säger Josefine Lundh Wästergård, marknadschef personal care på Beiersdorf, i ett pressmeddelande.

Se kampanjfilmerna här:

Credlista:

Arbetsgrupp FCB Fältman & Malmén

Magnus Fältman, creative directorEllen Ström, art directorViktor Olsson, copywriterAlexander Hedström, Andreas Ekedahl och Ellinor Sahlström, designerAndreas Szegö, director motion graphicsJohanna Byström, Nordic account director Alexandra Jaccopucci, account manager

Produktionsbolag: Brikk, Bsmart och TWOFATBOYS

Nivea Men, Beiersdorf

Bernd Wewer, head of marketing NordicsJosefine Lundh Wästergård, marketing manager personal careKarin Nordberg, brand manager Nivea men & shower - Nordics, Sweden and Norway

Ämnen i artikeln:

NiveaKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.