Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 8 November 2011, 05:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:51
I sin nya virala film introducerar Nikon en aktiv björn med förkärlek för att fotografera.
Ämnen i artikeln:
Perfect FoolsFör att marknadsföra sin nya sportkamera har Nikon, tillsammans med Perfect Fools, tagit fram den virala filmen "Camo Bear".
I filmen syns en kamouflagefärdgad björn som gör olika typer av stunts i en skidbacke, på vattnet och på en cykel. Filmen ska visa på kamerans fördelar.
– Med "Camo Bear" vill vi skapa en engagerande film som speglar att Nikon coolpix aw100 är stöt-, vatten- och fryssäker, men fortfarande har bra tekniska specifikationer, säger Patrick Gardner, vd på Perfect Fools, i ett pressmeddelande.
Filmen är en del i Nikons större I am Nikon-kampanj som går både i sociala medier, på bloggar och på tv. Främst riktar sig filmen till olika europeiska marknader, men den kommer att synas globalt.
Elin Hanspers
Ämnen i artikeln:
Perfect Fools