Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nikons nya grepp: en kamouflerad björn

Publicerad: 8 November 2011, 05:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:51

I sin nya virala film introducerar Nikon en aktiv björn med förkärlek för att fotografera.


Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

För att marknadsföra sin nya sportkamera har Nikon, tillsammans med Perfect Fools, tagit fram den virala filmen "Camo Bear".

I filmen syns en kamouflagefärdgad björn som gör olika typer av stunts i en skidbacke, på vattnet och på en cykel. Filmen ska visa på kamerans fördelar.

– Med "Camo Bear" vill vi skapa en engagerande film som speglar att Nikon coolpix aw100 är stöt-, vatten- och fryssäker, men fortfarande har bra tekniska specifikationer, säger Patrick Gardner, vd på Perfect Fools, i ett pressmeddelande.

Filmen är en del i Nikons större I am Nikon-kampanj som går både i sociala medier, på bloggar och på tv. Främst riktar sig filmen till olika europeiska marknader, men den kommer att synas globalt.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.