Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Nikes van ska skapa pr under Midnattsloppet

Publicerad: 16 Augusti 2013, 12:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

En orange van fullastad med skor och en stor skärm på ena sidan. Det är Nikes nya pr-knep.


Ämnen i artikeln:

RiverNike

Det är inför årets upplaga av Midnattsloppet i Stockholm som Nike byggt den uppseendeväckande bilen, där konsumenterna bland annat kan testa Nikes senaste skor samt leka med den stora och rörelsekänsliga skärm som utgör vanens vänstra sida.

– Inspirationen bakom vanen kommer från en av Nikes grundare Bill Bowerman. I början av Nikes historia sålde Bill Bowerman löparskor ur sin van's backlucka. Den här moderna versionen är som en hyllning till Nikes arv, säger Nike Sveriges marknadschef Victoria Rizvi till Dagens Media.

Bilen har tagits fram av Nikes digitalbyrå River.

– Det stämmer. Det har varit ett intressant projekt att göra tillsammans med Nike och den här bilen kommer dyka upp mer och mer, säger Rivers vd Robert Andersson till Dagens Media.

Har ni gjort något liknande tidigare?

– Vi har inte byggt någon bil tidigare och det har varit både intressant och lärorikt.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

RiverNike

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev