Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Nikes kampanjstjärna – första transperson i USAs landslag

Nike släpper kampanjfilmen "Unlimited Courage" som del av deras stora OS-satsning.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Augusti 2016, 07:02
Uppdaterad: 09 Augusti 2016, 07:56

Ämnen i artikeln:

NikeOS

I Nikes senaste kampanjfilm "Unlimited Courage" som är en del av företagets kampanjprojekt "Unlimited Campaign" är idrottaren och transpersonen Chris Mosier stjärna.

Enligt Ad Week har Nike sagt i ett uttalande att namnet "Unlimited Courage" rimmar bra med det mod som krävs att öppet gå ut med att vara transperson och kämpa till sig en plats i USAs landslag i triathlon.

– Jag visste inte om jag skulle vara konkurrenskraftig mot män: jag gjorde det bara. Varje framgång som jag har haft sedan dess har visat mig att allt verkligen är möjligt. Att inte hindra mig själv, inte begränsa mig och bara satsa, har gjort att jag lärt mig mycket om mig själv och jag hade också möjlighet att fördjupa samtalet om inkludering av transpersoner inom idrotten, säger Chris Mosier i ett uttalande enligt Ad Week.

Kampanjen är en del av Nikes annonssatsning i samband med OS och tidigare har även kampanjerna "Unlimited Future" och "Unlimited You" släppts.

"Unlimited Courage" hade premiär på amerikanska NBC under bästa sändningstid.

Ämnen i artikeln:

NikeOS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.