Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Nike hyllar atleter med vilja av stål

Nike släpper sista delen i OS-kampanjen "Unlimited" i vilken man hyllar klättraren som lyckats bestiga Kilimanjaro – utan armar, ben eller medhjälpare.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Augusti 2016, 08:43
Uppdaterad: 18 Augusti 2016, 09:01

Ämnen i artikeln:

NikeOS

I natt lanserades sista delen av Nikes kampanjfilmer som släppts i samband med OS i Rio, kallad ”Unlimited Will”. 

I filmen hyllas atleter med en ”vilja av stål”, vilket exemplifieras viljan av Kyle Maynard och hans bedrifter.

Kyle Maynard föddes med medfödd amputation, vilket innebar att han från födseln var utan både armar och ben. Idag 30 år gammal är han klättrare, författare, atlet och talare och lever efter en "general life philosophy of specializing in not specializing”.

Han är dessutom den första personen någonsin som lyckats bestiga Kilimanjaro, utan armar, ben eller medhjälpare.

”Maynards attityd handlar i mångt och mycket om en tro på att det inte finns några ursäkter att uppnå sina mål. Denna inställning har lyckats ta honom från amerikansk fotboll och brottning i grundskolan till att tävla i jiu-jitsu, slå världsrekord i tyngdlyftning och bergsbestigning. Allt tack vare en vilja av stål”, skriver man i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

NikeOS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.