Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kampanjer

Nicki Minaj frontar anti-hatkampanj från Diesel

Publicerad: 19 September 2018, 09:21
Uppdaterad: 19 September 2018, 09:28

Kända ansikten som Nicki Minaj, Gucci Mane och Bella Thorne frontar Diesels nya kampanj "Hate Couture" under parollen ”The more hate you wear, the less you care”.


Diesels nya kollektion "Hate Couture" är designad med syftet att övervinna hat. I framtagandet har modevarumärket utgått från några av de hatiska meddelanden som de själva blivit utsatta för.

De negativa citaten "Diesel is Dead" och "Diesel is not cool anymore" har broderats och tryckts på plagg som ett sätt att bemöta och ge möjligheten att kunna "bära hatet med stolthet".

Kampanjen till "Hate Couture" går under parollen "The more hate you wear, the less you care" och inkluderar kända ansikten så som Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Bria Vinaite, Tommy Dorfman, Miles Heizer, Yovanna Ventura, Barbie Ferreira, Yoo Ah-In och Jonathan Bellini, som alla själva varit utsatta för hat.

Nicki Minaj beskrevs som "The Bad Guy", Gucci Mane fick höra "Fuck You, Imposter", Bella Thorne kallades "Slut" och Tommy Dorfman för "Faggot". Även alla dessa kommentarer finns broderade på kollektionens plagg.

Delar av vinsten från "Hate Couture" kommer att doneras till organisation OTB Foundation och deras arbete mot mobbning.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.