Nicki Minaj frontar anti-hatkampanj från Diesel

2018-09-19 11:21  

Kända ansikten som Nicki Minaj, Gucci Mane och Bella Thorne frontar Diesels nya kampanj "Hate Couture" under parollen ”The more hate you wear, the less you care”.

Diesels nya kollektion "Hate Couture" är designad med syftet att övervinna hat. I framtagandet har modevarumärket utgått från några av de hatiska meddelanden som de själva blivit utsatta för.

De negativa citaten "Diesel is Dead" och "Diesel is not cool anymore" har broderats och tryckts på plagg som ett sätt att bemöta och ge möjligheten att kunna "bära hatet med stolthet".

Kampanjen till "Hate Couture" går under parollen "The more hate you wear, the less you care" och inkluderar kända ansikten så som Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Bria Vinaite, Tommy Dorfman, Miles Heizer, Yovanna Ventura, Barbie Ferreira, Yoo Ah-In och Jonathan Bellini, som alla själva varit utsatta för hat.

Nicki Minaj beskrevs som "The Bad Guy", Gucci Mane fick höra "Fuck You, Imposter", Bella Thorne kallades "Slut" och Tommy Dorfman för "Faggot". Även alla dessa kommentarer finns broderade på kollektionens plagg.

Delar av vinsten från "Hate Couture" kommer att doneras till organisation OTB Foundation och deras arbete mot mobbning.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt