Netonnet utmanar i nytt reklamkoncept

2018-02-05 10:32  

Netonnet lanserar nytt reklamkoncept som ska spegla företagets styrkor och varumärke på ett unikt, roligt och utmanande sätt. Hela konceptet är framtaget med Netonnets själ och kundorienterade värdeord i minnet.

Netonnets nya reklamkonceptet ska lyfta upp företagets rötter och frontas av en så kallad dramatiserad talesperson. Talespersonen består av en ung rebell, som på ett humoristiskt och utmanande sätt ska visa vad Netonnet står för, respektive inte står för.

Ulrika Sohtell, marknadschef på Netonnet förklarar att företagets fokus alltid är på kunden, och att låta kunden handla till bästa pris på sina egna villkor. Detta och mycket mer är hon övertygad om kommer speglas och förstärkas genom det nya reklamkonceptet.

– Vi har ett unikt självbetjäningskoncept, en framåtlutad och gedigen e-handel, en välfungerande och effektiv logistikhantering, unika inköpskanaler, en ärlig prisstrategi och framförallt oerhört stort kundfokus. Vad vi absolut inte har är; påtvingade säljare, dyra och flashiga shoppingpaltats eller falska lock- och reapriser, säger hon i ett pressmeddelande.

Carola Tiberg, reklamchef Netonnet:

Vad hoppas ni förmedla genom det nya konceptet?

Vi vill förtydliga vårt kundlöfte, om att det blir billigare och enklare för kunden att handla hos oss. Ärlighet mot våra kunder är viktigt för oss, förtroendet i kommunikationen byggs upp lika mycket i vad vi inte har som med vad har.

Hur arbetade ni fram idén?

Vi ville bli mer emotionella och öka tydligheten och med detta gå tillbaka till utmanar-personligheten. Det blev ett ”no nonsense”-koncept där vi är väldigt ärliga och säger saker som de är. Det konceptet var kul att hitta tillbaka till och vi gör en tydlig poäng av relationen mellan vad vi har och inte har. Genom att vi berättar vad vi saknar, exempelvis lyxiga shoppingpalats eller falska lockvaror och reapriser så förstår man varför vi har de låga priser vi har, så det blir en förklaring av själva konceptet.

Varför ”gå tillbaka till att vara utmanaren”-idén?

Man behöver beröra för att nå fram och bli intressant. Genom att ha en rebell som är ärlig, egen och inte kommersiell så lyser vårt budskap förhoppningsvis fram genom detta.  

 

Credlista:

Arbetsgrupp Netonnet
Marknadschef: Ulrika Sohtell
Reklamchef: Carola Tiberg

Arbetsgrupp på Momentum
AD: Joacim Winquist
Copy: Daniel Collin
CD: Markus Näslund
Formgivare: Susanne Blomster
Projektledare: Anders Collin
Produktionsledare: Susanne Lidman

Mediebyrå: Wavemaker
Kundansvarig: Niklas Andreasson

Filmer
Produktionsbolag: Camp David
Regi: Robert Jitzmark
Producent: Lolo Uggla

Christopher Karlsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt