Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Netonnet uppmuntrar till lek

Publicerad: 18 Maj 2010, 11:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Netonnet fortsätter att marknadsföra sig under devisen ”lite sämre lägen, mycket bättre priser”. Efter att ha hjälpt kunderna att hitta till varuhusen ska man nu hjälpa dem att göra resan trevligare.


Ämnen i artikeln:

MECGarbergs

På sajten Billekar.se kan kunderna hitta tips på lekar man kan roa sig med på väg till elektronikkedjan Netonnet.

– Det tar lite tid att åka till oss och vi vill hjälpa till att göra resan roligare. Enligt våra tester är de flesta positiva till billekar och jag tror att både barnfamiljer och ungdomar med körkort tycker att det här är kul, säger Anders Halvarsson, vd på Netonnet.

Sajten har samlat olika lekar men tanken är också att besökarna själva ska ladda upp nya lekar. Dessa kan man sedan skriva ut eller få skickade till mobiltelefonen. Genom reklamfilmer i de kommersiella kanalerna och sociala medier ska man få besökare till sajten.

– Vi är konsekventa och jättenöjda med vår slogan. Vi får se om det blir en fortsättning på det efter det här, om det finns mer att krama ut.

Tror du att den här kampanjen kan ge en motsatt effekt, att föräldrarna blir galna när barnen börjar skrika så fort de ser en ko längs vägen?

– Jag tror att det är en liten risk, men det är klart att alla människor har olika synpunkter. Men om barnen har roligt så tror jag att föräldrarna uppskattar det, annars får de skylla på oss. Vi vill bjuda på fler leenden och skratt.

Netonnets reklambyrå är Garbergs och mediebyrå är MEC, som båda har långvariga samarbeten med elektronikkedjan.

Här är ett exempel på billek:

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r6UCz50BHcw&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r6UCz50BHcw&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Arbetsgrupper

Bjarne Melin, AD

Nina Åkestam, Copy

Formgivare, Jonas Bäckman och Karin Roberts

Elisabeth Philipson, Produktionsledare

Byråproducent, Annika Witkowska

Lasse Staffas, Projektledare

Strateg, Martin Gumpert

 

Webbbyrå, Stopp

Produktionsbolag film, Folke Film

Ämnen i artikeln:

MECGarbergs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.