Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Netflix tar över MTR-tåg

Streamingjätten folierar ett helt tåg för att marknadsföra filmen "Bright".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 20 December 2017, 10:03
Uppdaterad: 21 December 2017, 10:15

Ämnen i artikeln:

MTR ExpressMindshare

Bild 1/3  "Första gången ett helt tåg folieras på det här sättet", säger Branding Sales vd Andreas Tornberg.

För att marknadsföra storsatsningen ”Bright” har Netflix låtit foliera ett helt MTR-tåg. I sci-fi filmen ”Bright” lever vanliga människor sida vid sida med mystiska varelser så som orcher. I rollerna syns bland andra stjärnskådespelarna Will Smith och Noomi Rapace.

Bland annat Branding Sales vd Andreas Tornberg har suttit med i arbetsgruppen och arbetat fram det folierade tåget tillsammans med runt 50 andra personer som har varit involverade i projektet.

– Mig veterligen är det här första gången ett helt tåg folieras på det här sättet, säger han till Dagens Media.

Tåget är reflekterande och kommer blixtra och skina upp när det blir mörkt. Andreas Tornberg påpekar att allt är gjort på ett trafikvänligt sätt.

Det reflekterande tåget kommer rulla från och med idag och två veckor framåt.

Arbetsgrupp:

Anna Törnqvist, Jenny Vinterqvist och Emelie Sandström från MindshareJonas Stenqvist och Fredrik Stutterheim på We are Yours Andreas Tornberg på Branding Sales

Ämnen i artikeln:

MTR ExpressMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.