Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Netflix släpper första varumärkeskampanjen

Publicerad: 13 maj 2022, 08:14

Väggen kommer uppdatera varje vecka med nya budskap.

Foto: Netflix

Netflix använder fasad i Stockholm för att bygga sitt varumärke. ”Det känns väldigt roligt att vi nu har ytterligare en yta att möta vår publik på”, säger Malin Cumzelius, kommunikationsansvarig på Netflix.


Ämnen i artikeln:

Netflix

Netflix har låtit måla fasaden vid Regeringsgatan för att göra reklam för sitt varumärke. Det är första gången som streamingjätten går ut med en varumärkesbyggande kampanj i Stockholm. 

Varje vecka kommer väggen uppdateras för att visa upp en ny serie eller reaktioner på populärkulturella fenomen relaterade till Netflix. 

– Det har nu gått lite mer än tre år sedan vi lanserade ”Störst av allt” som den första svenska Netflix-serien. Sedan dess har mängder av svenskt innehåll släppts med titlar som ”Snabba Cash”, ”Clark”, ”Kärlek & Anarki” och ”Svart Krabba” för att nämna några. Vår satsning på Sverige fortsätter och det känns väldigt roligt att vi nu har ytterligare en yta att möta vår publik på, som förhoppningsvis också blir ett uppskattat inslag i många stockholmares vardag, säger Malin Cumzelius, kommunikationsansvarig på Netflix i Norden, i en kommentar. 

Förra året lanserades ett liknande koncept på Sunset Boulevard i Los Angeles. Kampanjen i Sverige har tagits fram av Acne. 

Netflix satsning i Sverige har även yttrats sig i att de förra året meddelade att de öppnar ett regionkontor i Stockholm. 

– Genom att öppna ett nordiskt kontor i Stockholm kommer vi att kunna integreras ytterligare i det nordiska kreativa ekosystemet och fördjupa våra partnerskap inom underhållningsindustrin tillsammans med andra viktiga branscher, sade Netflix chef för samproduktioner, Lina Brouneus, till Dagens Media i april förra året. 

Än så länge har Netflix dock inte slagit upp dörrarna till ett permanent kontor i Stockholm, utan huserar fortfarande i tillfälliga lokaler. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Netflix

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev