Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Netflix i stor svensk kampanj för "Narcos"

Publicerad: 17 September 2015, 06:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:51

Netflix satsar stort på att marknadsföra serien "Narcos" i Sverige. Men både Netflix och företagets pr-byrå Isobar vägrar att kommentera kampanjen.


Ämnen i artikeln:

IsobarNetflix

Netflix genomför en stor kampanj i Sverige för den nya serien "Narcos", om knarkkungen Pablo Escobar.

Företaget har bland annat annonserat med takeovers på några av Sveriges största sajter, däribland Svd.se och Expressen.se.

Men varken Netflix eller företagets byrå i Sverige, Isobar, vill kommentera kampanjen.

– Vi kan inte uttala oss i frågor gällande specifika kampanjer, då vi endast arbetar med pr-relaterade frågor. Det vi kan göra är att skicka förfrågan vidare till Netflix, sa Hanna Brandt Parkvall, presskontakt för Netflix på pr-byrån Isobar.

Efter en vecka kom svaret från pr-byrån: Netflix väljer att inte kommentera kampanjen.

Serien "Narcos" är egenproducerad av Netflix och är en gangsterserie som handlar om den ökände Pablo Escobar och den våldsamma och mäktiga drogkartell han ledde i Colombia.

Netflix har under de senaste åren blivit en starkare konkurent på den svenska och skandinaviska marknaden och har även satsat stort på att lansera sina egna serier såsom "Orange Is the New Black", "House of Cards" och nu senast "Narcos".

Läs mer om streamingkampen i Sverige, där Netflix är den hittills största aktören, i senaste numret av Dagens Medias tidning, nummer #15 2015. Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IsobarNetflix

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.