Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Netflix i stor kampanj för ”House of Cards”

Publicerad: 4 Mars 2016, 09:25
Uppdaterad: 4 Mars 2016, 13:01

UPPDATERAD. Netflix storsatsar inför nya säsongen av succéserien ”House of Cards”.


Ämnen i artikeln:

Netflix

För tre år sedan gjorde Frank och Claire Underwood entré på Netflix som streamingtjänstens första egenproduktion. I dag är serien om det politiska maktspelet en av Netflix absolut mest framgångsrika serier.

I dag släpps samtliga avsnitt av den fjärde säsongen, samtidigt i 190 länder. I Sverige marknadsförs lanseringen med takeovers och banners på några av Sveriges största sajter, däribland DN.se, Expressen.se och Hitta.se.

"Vote Underwood 2016" står det bland annat i annonsen som också visar en trailer. Bakom kampanjen står Netflix mediebyrå Mindshare. Pr-byrå i Sverige är Isobar.

Också på Twitter gör Netflix reklam för den nya säsongen av "House of Cards". Där syns bland annat den svenska skådespelaren Joel Kinnaman, som medverkar i serien.

 

 

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Netflix

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.