Netflix i stor festivalkampanj

2016-08-10 13:47 Hanna Frick  
Netflixtåget som ska trafikera sträckan Stockholm-Göteborg till och med söndag. Foto: Janne Naess

Lanserar kampanj på tåg i samband med Way out West.

Inför lanseringen av Netflix egenproducerade serie "The get down" har Netflix i samband med Way out West låtit foliera ett x2000 tåg.

Det blir första gången som Netflix marknadsför en produktion på det här sättet.

– Vi hälsar Netflix varmt välkommen ombord! Det här är verkligen en unik lösning för ett unikt sammanhang. Vi är mycket glada och stolta för uppdraget, säger Anna Roos, vd på Getonboard som gjort projektet möjligt. 

Tåget kommer vara i trafik idag onsdag till söndag och köra sträckan Stockholm-Göteborg.

Projektledare: Christina Fellström, Getonboard
Produktionsledare: Beatrice Avolin, Getonboard
Idé och mediebyrå: Emelie Sandström, Jenny Vinterqvist, Anna Törnqvist, Mindshare Stockholm
Reklambyrå: Jonas Stenqvist, Fredrik Stutterheim, Karl Wahlström, Yours Stockholm

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt