Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nedräkning för 100-wattaren

Publicerad: 29 Augusti 2011, 08:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Nästa fredag är sista dag för att skicka in bidrag till 100-wattaren. Nu ökas trycket på marknadsföringen av tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer100-wattarenStoråkers McCann

Fredag 9 september är sista dagen för att skicka in bidrag till 100-wattaren. Redan nu har cirka 30 bidrag kommit in.

– Det låter kanske inte så mycket, men för oss är det fantastiskt kul. Vi brukar bara ligga på ett fåtal bidrag vid den här tiden så vi hoppas att få in fler än föregående år, säger Per Rosvall, projektledare på Sveriges Annonsörer.

Förra året skickades strax under 200 kampanjer in till 100-wattaren.

– Det flesta bidragen skickas in de sista två veckorna.

Redan i juni drog kampanjen för tävlingen igång, signerad Storåkers McCann. I två reklamfilmer och fyra olika annonser har man valt att lyfta fram framgångsrika kampanjer.

Idag går en annons i Dagens Industri med rubriken ”Vi har belönat effektiv reklam sedan Jacob Nelson såg ut så här”. Vilket följs av en bild på en väldigt hårfager Jacob Nelson, copywriter på Forsman & Bodenfors, som dagen till ära fått popstjärnan Justin Biebers frisyr.

– Det är en blinkning åt Forsman & Bodenfors och AMF. Vi vill samtidigt visa att 100-wattaren har funnits ett bra tag och nu går in på sitt 21:a år.

Årets prisutdelning sker 1 december på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.