Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Naturskyddsföreningen vann God Els slacktivismkampanj

Publicerad: 30 Oktober 2013, 07:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Naturskyddsföreningens följare såg till att organisationen fick över en fjärdedel av God Els miljonpott.


Ämnen i artikeln:

NaturskyddsföreningenGod El

För en tid sedan berättade Dagens Media om God Els kampanj "Vem får miljonen" i vilken de lät sina Facebookföljare rösta på hur en miljon kronor skulle fördelas mellan sju organisationer.

Nu är röstningen klar och det blev Naturskyddsföreningen som blev den största vinnaren. Totalt får de 278 413 kronor.

– Detta är ett kvitto på att vår satsning på många och aktiva följare i sociala medier är viktig. Genom en aktiv dialog får vi en kommunikationskanal istället för en informationskanal. Pengarna ska vi använda till vårt arbete med miljö- och klimatfrågor, säger Svante Axelsson, generalsekreterare i Naturskyddsföreningen i ett pressmeddelande.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.