Gå direkt till textinnehållet

Naturskyddsföreningen lanserar "Natural Reality"

Så här reagerar Naturskyddsföreningen på årets julklapp.

Att VR-glasögon igår utnämndes till årets julklapp kan ses som ett bevis på att 2016 är året då den virtuella verkligheten fått sitt stora genomslag.

Som en reaktion på det vill Naturskyddsföreningen utmana den svenska julhandeln genom att istället lansera "Natural Reality", som beskrivs som "en klimatsmart 360-upplevelse som är tillgänglig för alla".  

– Det handlar inte om att vi är emot VR som fenomen, tvärtom ser vi massa spännande möjligheter i den virtuella världen i framtiden. Men, vi ska inte glömma bort den storslagna 360-upplevelsen som ligger runt knuten också, säger Andreas Drufva på Naturskyddföreningen i ett pressmeddelande.

Eftersom att människor blir mer angelägna om att vårda naturen ju mer vi vistas i den, menar Naturskyddsföreningen att det vara bra att påminna om naturens storslagenhet så här i jultider, när folk planerar sina julklappsinköp. 

– Vi hoppas ju att trenden att tänka hållbart och klimatsmart även gäller svenskarnas julklappsinköp. Därför hoppas vi att många företag och privatpersoner ger en julklapp till miljön i år, fortsätter Andreas Drufva.

Bakom kampanjen:

Naturskyddsföreningen:

Andreas Drufva –  Marknadschef

Manja Hellbom – Digital strateg

Moa Linder – Digital kommunikatör

Per Bengtson – Projektledare

Jesper Linderöd - Press

 

Byrå: Bloomy Ideas

Pernilla af Klintberg – Projektledare

Daniel Lindell – Art Director

Hanna Belander – Copywriter

Per Jaldeborg – Planner

Tobias Dahl – Producent

 

Produktionsbolag Standart

Regissör: Andrej Landin

Producent: Ottilia Wahl

Exekutiv producent: Pål Åsberg

Ljud: Calle Wachtmeister (Wachtmeister audio)

Grade: Mike Cosola (Nordic united)

Online: Richard Sällqvist (Chimney)

Klipp: Andrej Landin

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-11-23 07.51Uppdaterad 2016-11-23 08.00

Dela artikeln: