Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Naturskyddsföreningen lanserar anti-scampi-kampanj

Naturskyddsföreningen vill få människor att sluta äta jätteräkor. Nu rullar man ut en anti-scampi-kampanj.


Publicerad 2011-08-24 07:13
Uppdaterad 2015-12-06 15:01

Ämnen i artikeln:

Naturskyddsföreningen

Dela artikeln:

Det är pr-byrån Bloggbyrån som står bakom kampanjen som drivs dels på Facebook och dels i bloggsfären. Naturskyddsföreningen har dessutom tagit fram en kortfilm som handlar om varför man inte bör äta jätteräkor.

– Naturskyddsföreningen hade redan gjort den här filmen tillsammans med Filmtecknarna. Vi blev tillfrågade innan sommaren om en kampanj som har filmen som utgångspunkt, viket vi har gjort, säger en av Bloggyråns grundare Jennifer Bark till dagensmedia.se.

Filmen ligger på Facebooksidan tillsammans med en widget som besökare kan ladda ner. Genom widgeten kommer de sedan att kunna se vilka sajter som har genererat flest klick till kampanjsidan. Bloggbyrån är specialiserad på sociala medier.

– Räckvidden med sociala medier är ju potentiellt väldigt stor. Speciellt vad gäller den här filmen som är kort och har ett tydligt budskap som det dessutom är lätt att gilla, säger Jennifer Bark.

Arbetsgrupp

Anti Scampi-kampanj

 

Jennifer Bark (grundare) - koncept/copy

Mats Lindborg (grundare) - koncept/copy

Jack Werner - koncept

Joakim Nyström - utveckling/design

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.