Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Native i fokus när Ving rullar ut vinterkampanj

Går brett i print till helgen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Augusti 2016, 05:56
Uppdaterad: 25 Augusti 2016, 06:27

Ämnen i artikeln:

VingKampanj

Ving väljer att använda native-annonsering som en central del i sin kampanj inför vintersäsongen.

Till helgen går kampanjen i SvD, DI, GP, DN, Sydsvenskan och en rad lokaltidningar.

– Vi har sedan tidigare haft native-annonsering i bland annat Svenska Dagbladet, vilket varit väldigt lyckosamt, där fick vi bra genomslag. Nu satsar vi ytterligare på detta genom att ha anpassad native även på lokal nivå i ett antal utvalda regionaltidningar, via Mediakompaniet, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Ju närmare geografiskt en nyhet är desto mer intressant blir den, så det här känns som ett tacksamt grepp.

Kampanjen har främst producerats av Vings inhouseavdelning men med på ett hörn finns även reklambyrån 13.

Kampanjen kommer även visas i sociala medier som Facebook.

Ämnen i artikeln:

VingKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.