Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Native i fokus när Ving rullar ut vinterkampanj

Publicerad: 25 Augusti 2016, 05:56
Uppdaterad: 25 Augusti 2016, 06:27

Går brett i print till helgen.


Ämnen i artikeln:

VingKampanj

Ving väljer att använda native-annonsering som en central del i sin kampanj inför vintersäsongen.

Till helgen går kampanjen i SvD, DI, GP, DN, Sydsvenskan och en rad lokaltidningar.

– Vi har sedan tidigare haft native-annonsering i bland annat Svenska Dagbladet, vilket varit väldigt lyckosamt, där fick vi bra genomslag. Nu satsar vi ytterligare på detta genom att ha anpassad native även på lokal nivå i ett antal utvalda regionaltidningar, via Mediakompaniet, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Ju närmare geografiskt en nyhet är desto mer intressant blir den, så det här känns som ett tacksamt grepp.

Kampanjen har främst producerats av Vings inhouseavdelning men med på ett hörn finns även reklambyrån 13.

Kampanjen kommer även visas i sociala medier som Facebook.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VingKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev