Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nakeds första kampanj – lanserar analogt Instagram

Publicerad: 8 Juni 2012, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:19

I Nakeds första kampanj för Grolsch släpper de en app som använder sig av analoga fotofilter.


Ämnen i artikeln:

NakedGrolsch

Tillsammans med Society 46 och Naked har Grolsch tagit fram appen Photo Machines som använder sig av riktiga analoga apparater som filter för digitala bilder.

– Grolsch tycker om att göra saker för sin målgrupp och inte bara för Grolsch egen skull. Istället för att kräva saker av målgruppen vill de ge saker till dem. Detta är bara ett av dessa initiativ, Grolsch Block Party är ett annat, säger Nakeds kundansvarige Fredrik Svensson till dagensmedia.se.

Grolsch har redan gjort smygsläpp av fyra filter, där de använder olika analoga apparater. Exempelvis används en tv på Beyond Retro där bilden processas, fotas av och skickas tillbaks till användarens telefon.

– Vi har smyglanserat lite, men nu släpps appen på riktigt. Många som har sett appen tycker att den är väldigt rolig, speciellt att bilderna blir unika. Med dessa filter kommer ju vissa imperfektioner som beror på hur de avbildas i verkligheten, säger Fredrik Svensson.

Nya filter kommer att släppas löpande under sommaren och hösten. Till exempel kommer ett filter att släppas i samband med Grolsch Block Party och ett ska släppas i samarbete med Beckmans Designhögskola.

Appen finns att ladda ner via App Store och Facebook.

Arbetsgrupp

Naked

Kundansvarig:

Fredrik Svensson

Produktionsledare:

Anna Wallin

Kreatörer: Erik Nordenankar, Filip Tydén och August Zachrisson

Cd: Fredrik Preisler

Ad ass: Noah Beyene

Socity 46

Producent: Devlin Shea

Exekutiv producent: Robert Grave

Regissör, interaktivt: Ellen Sundh -

Utvecklare, interaktivt:David Genelid

Utvecklare, mobil app: Koji Wakayama

Design, fysiska maskiner:Fredrik Paulsen och Kristoffer Sundin.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NakedGrolsch

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.