Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mytologiska varelser i Flygbussarnas nya kampanj

Publicerad: 24 Maj 2018, 06:14
Uppdaterad: 24 Maj 2018, 06:27

Bild 1/2  

Flygbussarna visar upp misslyckade kombinationer för att berätta om fördelen med shuttletjänsten "Door to Gate".


Ämnen i artikeln:

AcneFlygbussarna

"En kombo mellan buss och skjuts" kallar Flygbussarna sin shuttletjänst "Door to Gate" i sommarens kampanj. "Door to Gate" är Flygbussarnas tjänst där kunden blir hämtad vid dörren och delar resan med andra sällskap på väg till eller från Arlanda.

På ytor i Stockholms kollektivtrafik visar bussbolaget andra udda kombinationer som inte alltid är riktigt lika lyckade som Door to Gate. Satyr, keytar och zipoff-byxor är tre kombinationer som de jämför med transfertjänsten.

– Vi ville visa att Door to Gate inte riktigt är en buss och inte heller en taxi - utan något mycket bättre. Nämligen en kombination av båda, säger Flygbussarnas marknadschef Camilla Tienso, i ett pressmeddelande. 

Rubrikerna i annonserna ska lyfta att "Door to Gate" exempelvis är en mycket mindre obehaglig kombo än en getmänniska.

– Det bästa sättet att visa på vilken bra kombo Door to Gate är, var genom att jämföra det med andra kombos. Som att zipoffbyxor inte riktigt är långbyxor, och inte heller kortbyxor. Det är smidigt, men inte lika smidigt som "Door to Gate," säger Malin Nyström, ad på reklambyrån Acne, som ligger bakom kampanjen, i pressmeddelandet.

Arbetsgrupp:

Byrå: Acne

Executive Creative Director: Erik Bergqvist

Copywriter: Rasmus Tsardakas Renhuldt

Art Director: Malin Nyström

Account Director: Lisa Kopp

Account Manager: Alice Kruger Santucci

Final art: Pernilla Loeb Holter

Planner: Caroline Tell

 

Produktionsbolag: Söderberg Agentur

Fotograf: Klara G 

Producent: Jenny Hedberg

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AcneFlygbussarna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.