Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mysafety slarvar bort 1 500 plånböcker

Publicerad: 13 Maj 2011, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Få värdehandlingar returneras till dess rättmätige ägare – det vill säkerhetsföretaget Mysafety uppmärksamma i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Mix MegapolRix FM

Det var i måndags som det började dyka upp till synes borttappade plånböcker på olika platser i Malmö, Stockholm och Göteborg.

De 1 500 plånböckerna är dock bortslarvade med flit av Mysafety som ett led i en kampanj för att öka kännedomen om säkerhetstjänster.

– Poängen är att visa hur våra tjänster funkar i verkligheten. För oss handlar det om varumärkesbyggande, säger Sophie Gernandt, marknadschef på Mysafety.

I varje plånbok ligger en nyckelbricka med instruktioner som leder till kampanjsajten där man efter att ha registrerat plånboken som funnen är med i en tävling.

Vinnaren – som koras den 20 maj – får en resa värd 60 000 kronor.

– Kännedomen är låg just nu på den här typen av produkter och på vilka aktörer som finns i segmentet. Vi hoppas på att öka kännedomen om Mysafety och driva trafik till vår sajt, säger Sophie Gernandt.

Kampanjen, som är framtagen i samarbete med IK Stockholm och Wisely, går denna vecka utomhus på storskyltar och radiospottar i Rix FM och Mix Megapol.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Mix MegapolRix FM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.