Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kampanjer

Mynewsdesks "julbonus" – hjälper ideella organisationer med pr-arbete

Publicerad: 12 December 2014, 08:47
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:19

10 miljoner kronor läggs på att hjälpa ideella organisationer med digital pr och kommunikation.


I projektet, som kallas "Social Innovation", får alla deltagande organisationer ett eget nyhetsrum, utbildning, support och rådgivning.

Strategin är att låta Mynewsdesks egna medarbetare från både Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Storbritannien och Singapore ta stort ansvar i projektet.

Medarbetarna har fått hjälpa den organisation de själva helst vill stödja.

– Initiativet är fantastiskt då jag som anställd har möjlighet att verkligen hjälpa en ideell organisation och stötta en sakfråga jag personligen brinner för. Tack vare projektet har jag kunnat gå in som kommunikatör och hjälpt min organisation, The Perfect World Foundation, att lyckas med sin pr-strategi, säger Daniel Wilke, Account Manager på Mynewsdesk i ett pressmeddelande.

Exempel på organisationer som deltar i projektet är:

  • The Perfect World Foundation
  • Glada Hudik-teatern
  • Föreningen Storasyster
  • Yennenga Progress
  • Hundstallet
  • Mitt Liv
  • Suicide Rescue
  • Maskrosbarn
  • Centrum för rättvisa
  • Svenska rovdjursföreningen
  • Tjejzonen
  • Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus
  • Helenelunds IK Bandy
  • CancerRehabFonden
  • Shifo
  • Futebol dá força
  • Team Nordmark
  • Alla Kvinnors Hus
  • Zelmerlöw & Björkman Foundation

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.