Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Myggbett och gratis plåster lockar kunder till nytt apotek

Myggbett, allergi och solsveda - med hjälp av sommarplågor hoppas Kronans Droghandel locka kunder till nya butiken.

Helen Preutz


Publicerad: 28 Juni 2013, 04:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:41

Ämnen i artikeln:

A loud minorityJernhusen Media

I går öppnade Kronans droghandel sin nya butik på Centralstationen i Stockholm. För att marknadsföra sig tog apoteket hjälp av kommunikationsbyrån A loud minority.

I går genomförde man ett samplingevent på Centralstationen i Stockholm där man lät levande människor personifiera vanliga sommarplågor som myggbett, solsveda och allergi samtidigt som de delade ut myggmedel, solkräm och plåster.

– Vi vill hitta otraditionella sätt att skapa uppmärksamhet och driva trafik till Kronans Droghandels nyöppningar. På centralstationen får vi kvalitativa träffar, eftersom folk tar sig tid att stanna, säger Martin Lundstedt på A loud minority i ett pressmeddelande.

Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media tror att samplingeventet kommer att bidra till uppmärksamheten för Kronans Droghandels invigning.

– Tidigare nyöppningar har fått otroliga resultat av liknande kampanjer, jag tänker bland annat på Lindex som öppnade förra året, säger hon i pressmeddelandet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.