Kampanjer
Mustaschkonceptet återlanserar i höst
Publicerad: 30 oktober 2014, 12:55
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:24
Interflora och OLW med i novembersatsningen från Prostatacancerförbundet.
Efter fem år som regelbundet återkommande kamapanj slopade Cancerfonden 2012 Mustaschkampen, som bland annat Robert Aschberg och Gert Fylking frontat framfångsrikt.
2013 plockade istället Prostatacancerförbundet upp konceptet, vilket inte blev en engångsföreetelse. Nu när november startar hårdsatsar förbundet på Mustaschkampen.
En del är satsningen "Var rädd om nötterna" som drivs tillsammans med OLW, och ambulerar i över 800 matbutiker runt om i Sverige. Snacksföretaget skänker även 200 000 kronor till prostatacancerforskning.
Tillsammans med Interflora har Prostatacancerförbundet även tagit fram en farsdagbukett för att uppmärksamma sjukdomen. Fars dag infaller den 9 november.
Tio dagar senare – den 19 november – infaller internationella mansdagen. Då kommer Prostatacancerförbundet och motorcykelklubben Piston Cult hålla en fest på Taverna Brillo i Stockholm.
– I september körde vi Distinguished Gentlemans Ride i Stockholm, en mc-kortege som gått i 60 länder. Män åker i kostym runt i olika städer. De är med nu och kör igen, säger Emma Magnusson, kommunikatör, Prostatacancerförbundet.